04/02/2014

Le risko de lavanche a crèchu ux mi-jorn de l'Alpes. Ceta senan-na, l'oura de l'atlantico va balyér des nioles, de la ploge et asse-ben de la nê.

Bonzho a tuî et totâ:

Tant qu'a ora, et oncora tant qu'a demècro, y nêvra groû [neigera fort] ux fllan du mi-jorn (mid-zho) de l'Alpes [au sud /midi]. Adonc, le risko de lavanche [avalanche] a crèchu [cru/croître],  surtôt du Simplon (chinplon) u Gotthâ(rd).

 

slf_3j.PNG

slf_lavanche.PNG

Ceta senan-na (chenan-na), l'oura de l'atlantico va aduire [apporter] prod sovent des muèls de niole, de la ploge (-zhe) et asse-ben de la nê. La nê va fâre d'amont-d'ava [va aller en haut-en bas]. D'abôrd u-tor de 500-700m, mas et de demècrô tant qu'a dessendo, y nêvra sovent entre (intre) 800-1200m et des côp u-tor de 1500m. Fô dêre que l'ê [air]atlantico que sofflerê [soufflera] tant qu'a nouthron pay-is sarat pas tant frêd...
Mas, d'amont 1200-1500 mètro de Delon tant qu'a dessendo, les diférenta pertubacion (chon) vont balyér des acumulacion de 30 tant qu'a 40 cm dens la Savouè, le Bas-Vâlès, Vô et Fribouâ, et pot-èthre 40-50 cm dens le cârro des pourtâ du sole/chowè [porte du soleil] (Gets, Morzine, Avoriâ, Morgins, Champèry,..).
Devendro, l'oura du cuchient [d'ouest/couchant] sarat prod fôrt et pôrêt balyér unâ tormintâ dens les mountagnes et bâs a plan-na.

Arvî , A'revêre


Acutâde le texto (écoutez le texte)
podcast


 

lionel fontannaz, arpitan, francoprovençal, l'tin shi no

Commentaires

Merci pour votre blog. Ce n'est pas toujours facile de vous déchiffrer, mais vous donnez régulièrement des clés. Et parfois je comprends votre billet en ayant regardé ailleurs les cartes et modèles¨

Un fan de météo.

Écrit par : hommelibre | 04/02/2014

Grant Marci por vouthron messajô (messadzo), l'est oun franc plèjî.

èspèro que ceti (sti) blog "la météo en patois" pô balyér (donner) a vos et d'âtro gens (dzin) l'enviâ (l'inviâ) d'apprêdre le patouè de nouthron pay-is .. unâ brâva/bèla lengoua/lenva ..

Prèdgiér (parler) le patouè, l'est asse-ben unâ façon (fachon) de crêre qu'oun âtro mondo l'est possiblyô ..

Arvî ..A'revêre et tôt de bon

Écrit par : Lionel | 05/02/2014

Vous avez une belle idée de répandre ainsi ce patois. J'apprécie d'avoir l'audio et l'écrit, et le petites notes dans l'écrit. Quand je ne suis pas sûr du sens je cherche la situation météo et cela s'explicite. J'arrive à vous comprendre des bouts, mais je ne pourrais pas écrire! :-)

Merci encore.

Écrit par : hommelibre | 06/02/2014

Les commentaires sont fermés.