18/01/2014

Oncore unâ situacion de fôhn tant qu'a demenge, y va nêvre groû du val d'Aoûta ux Tessin.

Bonzho a tuî et totâ,

Depouès dejô le 16 de janvî (chèje de dzanvî), l'oura du mid-jorn (mid-zho) a sovent sofflyâ dens l'Alpes et balyé du fôhn bas dens la conbâ du Vâlès et pèrs Chamonix. De l'ôtro (âtre) fllanc des Alpes, u Val d'Aoutâ, dens le pièmont et tant qu'au Tessin (-chin) y'a nêvu /niû prod fôr(t).

En Ceta fin de senan-na (chenan-na), y'est tôt-parièr. Y'nêvra groû ux mid-jorn des Alpes (Val d'Aoutâ, Pièmont, Tessin).Y 'ara fôta de fâre prod attencion ux risko de lavanche que va crêtre oncora.

Dens les âtres cârro du pay-is Arpitan, y'arat des mouai de niole et asse-ben des ploges (-zhe), surtôt ux cuchient d'unâ legne Grenoblo-Genèva-Pontalièr. Ux Levant de ceta legne, y'arat des mouai de nioles, mas le fôhn va betâ(r) en retâ(rd) l'arevâ de la ploge (plodze).

Delon, le temps sarat prod en-neblo pertôt avouèc quarques ploges et de la nê d'amont 1000 mètro.

Demâr, sarat oun bocon myôr avouèc tant-tôt quarques rèyâs de sole/chowè.

 

a'revêre et a bastou

 

 Acutâde le texto (écoutez le texte)

 


podcast

lionel fontannaz, arpitan, francoprovençal

lionel fontannaz, arpitan, francoprovençal

Translation:
Depuis jeudi, le vent du sud (du midi) a souvent soufflé dans les Alpes et donné du foehn dans la vallée de Chamonix et en Valais. Sur l'autre flanc (des alpes), sur le Val d'Aoste, dans le Piémont et jusqu'au Tessin, il y neigé assez fortement.

En cette fin de semaine, c'est la même chose (tout pareil). Il neigera fortement au sud (midi) des Alpes. Il sera nécessaire de faire attention du risque d'avalanche qui va encore augmenter.

Dans les autres coins du pays Arpitan, il y aura beucoup (des tas) de nuages et aussi de la pluie surtiut à l'ouest d'une ligne Grenoble-Genève-Pontalier. A l'est de cette ligne, il y aura des tas de nuages, mais le foehn retardera (mettra en retard) l'arrivée de la pluie.
Lundi, le temps sera bien nuageux partout avec quelques pluies et de la neige au-dessus de 1000m.
Mardi sera un peu mieux avec l'après-midi quelques rayons de soleil.


Les commentaires sont fermés.