23/10/2013

(après le foehn, les grosses pluies) Aprî la torminta de "medze-nê", des grossâ plodzhe. Du sole depouès dejô.

 

lionel fontannaz, arpitan, franciprovençal
Oun bocon de soleu (Cholè, Choleu) pèr Genèva (Dzenèvâ). 22 ottobro 2013

Bonzho  a tui,

Intre demârs et demècrô y'arat ouna torminta de medze-nê din los Alpes (rguètâd la prévijion de MètèoSuisso). Sta torminta soflye dèvant de groussâ rolye qué vont tonbar dsu nouthron pay-is pindin la dzhornâ de demécro, avouè des côps des orazhô. Y va plôvre surtôt chu le flyan seûde des Alpes,  chu l'val d'Outâ et le Techin, mas assè-ben de Dzenèva tant qu'au tsablè.

Depouès Dejô et pot-étre tant qu'a la fin de sta seman-na, le tin devindra preu sè avouè du soleu (cholè, féleû, chèlà) et bin-chu quârques brolyâ et niola bassâ dens la matenâ chu la plan-na.

 Acutâde lo texto
podcast

lionel fontannaz, arpitan, franciprovençal
Clicâde inque pèr vêre l'oura a viège
Cliquet ici pour voir le ven à Viège

lionel fontannaz, arpitan, franciprovençal

 

(écriture Francoprovençal - ORB)

Bonjourn a tôs

Entre demâr et demècrô, y'arat unâ tormenta de megié-nê dens les Alpes (gouètâd la prévijion de MètèoSuisso). Ceta tormenta soffle dèvant de grôssa rolye que vont tonbar dessus nouthron payis pendant la jornâ de demècrô, avouèc des côps des orajô. Y va plovre surtôt sur fllanc sôd des Alpes, sur le val d'Aoûta et du Tessin, mas asse-ben de Genèva tantqu'ux Châblès.

Traduction:
Entre mardi et mercredi, il y aura une tempête de foehn (mange-neige) dans les Alpes (regardez la carte de danger de MétéoSuisse). Cette tempête souffle  à l'avant de grosses pluies qui vont tomber sur notre pays pendant léa journée de mercredi, avec parfois de l'orage. Il va pleuvoir surtout sur le versant sud des Alpes, sur le val d'Aoste et le Tessin.

 

Les commentaires sont fermés.